Tutorial: Rens dine pensler

Sådan holder jeg mig sund

Sundhed er meget vigtigt for mig. Balance er blevet lidt af et modeord inde for trænings- og kostverdenen, men ikke desto mindre så mener jeg at balance er nøglen til en sund krop og et sundt sind. Her er mine retningslinjer når det kommer til sundhed – hvis i ønsker professionel hjælp til at finde balancen i sundheden, vil jeg til hver en tid anbefale min bedsteveninde Simone, som i kender her fra bloggen. Hun er personlig træner og har bare styr på dét. I kan kontakte hende via hendes hjemmeside.

Skærmbillede 2016-02-22 kl. 20.48.08

Sådan holder jeg mig sund:

  1. Søvn: jeg sover omkring otte timer hver nat. Jeg går typisk i seng mellem kl. 22 og 23 – og så er jeg frisk til en ny dag. Før i tiden var jeg et udpræget B-menneske, men nu elsker jeg virkelig at stå op og få noget ud af dagen.
  2. Kost: Jeg holder mig fra usunde ting i hverdagen som slik, junkfood, sodavand osv. Jeg spiser en masse nødder, frugt, grøntsager, havregryn, kød, rugbrød, yoghurt og æg – og det giver mig en god og stabil energi, så jeg kan holde til at lave en masse ting i løbet af en dag. Jeg tæller ikke kalorier – men spiser sunde råvare og så spiser jeg, til jeg er mæt.
  3. Træning: Jeg har for nylig sat min træning ned fra fem til fire ugentlige træningspas – jeg træner ca. en halvtime af gangen og der giver jeg den fuld gas! Hellere en halv times intensiv træning end en times moderat.
  4. Vand: Jeg drikker omkring to liter vand om dagen.
  5. Te: Jeg drikker en masse te – alt efter hvilken te man drikker er der en masse sundhedsmæssige fordele. F.eks. er grøn te fyldt med antioxidanter. Jeg vælger desuden te frem for kaffe og drikker maks to kopper kaffe om dagen – det er langt fra hver dag jeg drikker kaffe.
  6. Meditation: Jeg mediterer ikke så meget som jeg gerne ville – men hvis jeg har brug for noget ekstra overskud så mediterer jeg, gerne til en guidet youtube video. Jeg er især vild med The Honest Guys.
  7. Oil pulling: Jeg er begyndt at ‘oil-pulle’ i kan læse meget mere om det i indlægget her.
  8. Det går nok: Hvis jeg springer en træning over eller spiser et marcipanbrød på en hverdag, så går det nok. Jeg har lært ikke at stresse hvis jeg afviger lidt fra mine sunde vaner – så længe det ikke sker hver dag, så skal det hele nok gå!

sund

Hvis i har nogle tilføjelser til listen, så del dem gerne i en kommentar – jeg vil elske at læse det 🙂

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Tutorial: Rens dine pensler