Anne Lindfjeld farver mit hår

Sådan falder du i søvn: de bedste tips

Jeg vil vove at påstå, at vi alle kender de aftener hvor vi bare ikke kan falde i søvn. Det er virkelig frustrerende, når det eneste man vil er at falde i søvn og hjernen kører på højtryk, samtidig med at man ligger og vænner og drejer sig, i forsøget på at finde ro. Jeg har nogle virkelig gode tips i ærmet, så du næsten er sikret at du vil falde i søvn, uden problemer.

Det varierer hvilke af disse tips jeg bruger. Hvis jeg har en aften hvor jeg slet ikke kan falde i søvn, bruger jeg dem alle på én gang.

img_4365

  • Passionsblomst-te: nok det bedste, og mest effektive tip. Passionsblomst-te fungerer beroligene og afslappende både for krop og sind. Drik en kop, umiddelbart inden sengetid og du vil opleve hvordan du bliver træt. Teen kan også bruges hvis du har angst. Da min angst hver værst drak jeg tre kopper dagligt; morgen, middag og aften. Normalt, når min angst er værst kan jeg ikke sove – men med denne te er det lykkedes mig at falde i søvn. Læs mere om teen her. Køb den i din lokale helsekost.
  • Weleda lavendelolie (modtaget som gave): En kropsolie der fungerer aromatisk afslappende og beroliger dit sind – samtidig med at den fugter din krop. Den æteriske lavendelolie beroliger dit nervesystem og hjælper dig derved til at slappe og koble af. Jeg smører ét pump på mit bryst, lige inden jeg går i seng. Køb den her.
  • Beroligene kostilskud: Sleep blend fra Solaray virker også afslappende – det indeholder blandt andet humle og passionsblomst. Jeg anvender kun én tablet, hvis jeg også har drukket teen.
  • Lampe med nedtælling: Dennis og jeg har et vækkeur i soveværelset, som er en lampe. Den kan udover at bruges som vækkeur også bruges som natlampe. Vi plejer at sætte nedtælling på et kvarter, så lyset roligt aftager og soveværelset bliver mørkt. Det har virkelig en beroligene effekt på mig. Find den her.
  • Podcast: Normalvis hører jeg altid podcast inden jeg skal sove. Jeg sætter nedtælling på, så den automatisk stopper efter 30 min. Jeg er dårlig til blot at ligge mig ned og sove, og for ikke at stimulere mit nervesystem med lys fra en computer eller telefon, er podcast vejen frem for mig.
  • Meditation: Hvis alt andet fejler, så laver jeg søvnmeditation. Jeg anvender appen Headspace eller guidede sleep-meditationer på youtube. Gerne fra The Honest Guys.

Læs eller genlæs: Vegansk parfume

Jeg håber I kan bruge disse råd til noget. De hjælper virkelig mig, til en god nats søvn.
❤A

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Anne Lindfjeld farver mit hår