Favorit kropspleje og pleje på farten

Min nye træningsplan: Jeg skal tilbage i form

Hej piger,

De af jer der har læst med, helt tilbage fra 2011, husker måske at jeg engang trænede virkelig meget. Jeg trænede faktisk fem gange hver uge! Når jeg tænker på dét, den dag i dag bliver jeg helt svedt ved tanken. Jeg forstår slet ikke hvor jeg fandt tiden, lysten eller overskuddet til det. Sandheden er nok også den, at jeg egenligt ikke havde lyst, men trænede så meget, fordi jeg gerne være tynd. Jeg var meget streng ved mig selv og dengang forbød jeg mig selv virkelig mange ting – f.eks. sukker i hverdagene, hvilket bare resulterede i, at jeg overspiste i weekenderne og var helt oppe og ringe, i en sand sukkerrus. På daværende tidspunkt følte jeg mig virkelig sund – det gør jeg ikke, når jeg kigger tilbage på det, den dag i dag.

Situationen med træningen det sidste års tid har simpelthen været, at jeg ikke har trænet .. jeg tror det blev til fem træninger i hele 2017. Det skyldes at jeg havde travlt med at finde mig til rette i min nye tilværelse med arbejde og speciale, fremfor at være studerende på fuldtid, med en virkelig fleksibel hverdag (og rigtig meget tid).

Jeg er glad for min krop rent udseendesmæssigt og jeg har et dejlig afslappet forhold til mad – jeg tænker sjældent over hvad jeg skal spise hvornår, men prøver at følge min intuition og spise det, min krop fortæller mig, den har brug for. Men jeg kan mærke at min form ikke er som den har været, derfor vil jeg indføre én fast træning om ugen. Lige nu får jeg kun motion via gang og når jeg cykler til/fra arbejde – og dét kan jeg mærke, for jeg bliver hurtigt forpustet hvis jeg skal gå op ad trapper og jeg kan tydeligt mærke, at jeg ikke er ligeså stærk som jeg var før i tiden.

Min ugentlige træning

Min ene træningsession skal som udgangspunkt være én halv time, og bestå af lige dét jeg har lyst til den uge. Måske bliver det en løbetur på 3 km. (Det kunne det sagtens være, nu når vejret er begyndt at være så dejligt igen) eller at lave yoga hjemme i stuen. Jeg er rigtig glad for at træne til videoer på youtube, så jeg ikke behøver at komme ud af døren.

Jeg vil træne én gang om ugen, den næste måned og derefter overveje at sætte kadencen op til to gange om ugen. Det er dog vigtigt for mig at det ikke bliver en stresfaktor, men noget jeg gør for mig selv og min krop, som er med til at styrke mig på sigt. Jeg skal nok give jer en update – og fortælle om jeg overhovedet kommer til at overholde min lille plan.

Vi skal jo huske at passe på kroppen, det er den vi skal bo i resten af livet.

Læs eller genlæs: Uredigerede billeder

img_4738

Har du en træningsplan i øjeblikket?
Del den gerne med mig, så kan vi inspirere hinanden.

❤️A

2 kommentarer

  • Karoline

    Yay! Bliver virkelig glad på dine vegne, når jeg læser dette indlæg! Sååå dejligt at høre, du ikke slår dig selv oveni hovedet, fordi du ikke har fået trænet – og virkelig fint, at du ikke sætter ambitionsniveauet for højt. Det er sååå vigtigt, at man er motiveret, og det er du sikkert ikke for 5 x træning/uge lige nu 😅En gang træning, hvor du virkelig nyder det er jo fantastisk godt! ….Selv træner jeg ret meget styrketræning, men for mig er det en social ting og min primære hobby – ikke af tvang 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Amalie Brohus

      Hvor din kommentar dog bare skøn! TAK for den! 🙂

      Og det er lige præcis det jeg gerne vil ramme, en træning der gør mig glad og som jeg ikke ser som noget negativt! Jeg føler mig virkelig motiveret, men ikke til mere end én ugentlig træning.

      Og hvor sejt med styrketræning! Det gad jeg godt være bedre til – bare fordi det er sejt 😉

      Knus A!

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Favorit kropspleje og pleje på farten