Kosttilskud til en sund hud

10 ting jeg gør for at komme i balance

Kæreste jer,

Det er godt nok lang tid siden jeg har skrevet et “10-ting”-indlæg. Det sidste er fra 16. maj 2018 og hedder 10 ting jeg ikke tør. Nå, men jeg sad lige og fik lyst til, at lave sådan et 10-tings-indlæg, fordi de er rigtig sjove at skrive – og fordi jeg godt kan lide at læse dem hos andre.

I dag er emnet endda til den brugbare side, da jeg vil dele 10 ting jeg aktivt gør, for at komme i balance. Det er jo ingen hemmelighed at jeg har angst, det er heller ingen hemmelighed at jeg er et meget følsomt menneske og jeg føler let, at jeg kan komme ud af balance, hvis jeg ikke passer på mig selv og tager mine behov seriøst. Så here goes – måske kan du bruge nogle af punkterne, i dit eget liv.

10 ting jeg gør for at komme i balance

  1. Meditere. Jeg er netop begyndt og meditere igen, og jeg mærker det bare tydeligt, når jeg er inde i et godt flow med at meditere. Mit overskud er bedre og min angst bliver mindre – det skyldes, at jeg i meditationen øver, at lade tanker passere i stedet for at gå ind i dem og bekymre mig, som både min angst og OCD forsøger at få mig til.
  2. Siger nej og sætter grænser. Det øver jeg mig i hvert fald i. Jeg har enormt svært ved at sige nej, og jeg har enormt svært ved at sige til folk, hvis de træder over mine grænser, fordi jeg er bange for at såre dem. Jeg er i fuld sving med at øve mig i stå mere ved mig selv, sige nej til ting jeg ikke har lyst til eller tid til – og generelt værne mere om mig.
  3. Spiser sundt og dyrker yoga. Okay, indrømmet – et lidt kedeligt punkt. Men min sindstilstand er altså bare mere afbalanceret, når jeg sørger for at spise nogle grøntsager, dyrke noget yoga og trække vejret. Længere er den egenligt ikke.
  4. Spise chokoalde og rydde To Do listen. Når det hele bliver for meget (allerhelst inden det bliver for meget) så sørger jeg for at rydde min To Do liste og købe noget chokolade – og hygge om mig selv. Så kan yogaen og grøntsagerne altid vente til en dag med mere overskud.
  5. Hører afslappende musik. Jeg har en hel playliste dedikeret til dette – mit yndlings nummer er dette. Hele min playliste (som hedder relax/center) har en spirituel vibe over sig.
  6. Dufter til lavendel. All day – Det er så fantastisk hvordan lavendel har en beroligende effekt på nervesystemet. Det er virkelig en af de bedste genveje og hjælpemidler til at finde ind til ro og balance. Kombiner duften af lavendel, med ovenstående sang, og du vil slappe fuldkommen af.
  7. Får nok søvn. Det er sundt og vigtigt – jeg fungerer ikke på mindre end 7,5 timers søvn – allerhelst 8,5. Derfor prioriterer jeg det. Læs evt. dette indlæg, som vil sende dig direkte i drømmeland.
  8. Bruger det spirituelle. Trækker et englekort, holder mine krystaller, taler med månen, danser i stuen, synger i badet, visualiserer, ber, mærker og nørder astrologi – det sprirituelle er et meget vigtigt element i mit liv og et sted jeg henter energi. Tjek evt. højdepunktet Energi min Instagram.
  9. Er taknemmelig for de små ting. Jeg elsker hverdagen, og det gør jeg helt sikkert fordi jeg er rigtig god til at nyde alle de små dejlige momenter den byder. En varm kop kaffe, solstråler, vinden, at nusse Eddie, at tale med Dennis, cykelturen til arbejdet, en god sang i radioen eller et nyt afsnit af min yndlings podcast. Der er bare så mange skønne ting, at være taknemmelig for, når man først fokuserer på det.
  10. Bruger tid med dem jeg elsker. 

Jeg ønsker jer den kærligeste søndag.
Aller kærligst, A.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kosttilskud til en sund hud