Tre spirituelle elementer du let kan inddrage i din hverdag

Jeg er her stadig

Kæreste jer,

Et lille aften tjek-ind herfra; for der har været stille. Måske har I lagt mærke til det, måske ikke – og jeg vil egenligt bare lige sige hej, jeg er her stadig.

Året har haft en turbulent start herhjemme – min angst blev trigget af flere omgange.
I virkeligheden, er jeg ret overbevist om, at det er en efterreaktion, på et år med virkelig mange begivenheder; bryllup,  lejlighedskøb – og en masse istandsættelse, fuldtidstilling og en masse høje krav til mig selv.

Så det hele ramlede i mit sind –  og jeg er stadig i proces; og jeg forsøger at lande stille og roligt igen, samtidig med, at jeg prøver at læne mig ind i processen og stole på, at jeg lærer præcis dét jeg skal, af den og at jeg vil finde min indre ro igen.

Et lille hurtigt kig på hvad jeg gør for at lande:

  1. Jeg går til psykolog og arbejder med mig selv og mine tankemønstre. Jeg er særligt fan af metakognitiv terapi og kan anbefale bogen: Tænk mindre lev mere af Pia Callesen hvis du er nysgerrig på metoden.
  2. Jeg går til kiropraktor. Jeg har spændt utroligt meget op i min krop under denne proces, så jeg går hos min kiropraktor, som kender mig virkelig godt, og som ved præcis hvordan hun skal behandle min krop, for at hjælpe mig tilbage i balance. Jeg overvejer desuden at få en Body SDS behandling, men jeg føler det er en grænse jeg skal overskride, selvom jeg tror, at det vil bringe noget godt med sig.
  3. Jeg dyrker motion, gerne dagligt. Jeg skifter mellem hjemmeyoga, cirka en halv time med Yoga With Adriene. En rask gåtur på 5 km – det skal gerne tage lige under en time, så pulsen kommer op. En løbetur enten 3 eller 5 km. Eller en tur i svømmehallen; en time med baner frem og tilbage.
  4. Jeg holder mine sengetider – jeg har haft store problemer med at sove i starten af året – det er blandt andet derfor, jeg er begyndt at dyrke motion dagligt, hvilket ellers ikke ligner mig. Derudover holder jeg mine sengetider; jeg forsøger at gå i seng cirka samme tid hver dag og stå op på samme tid. I weekenden sover jeg dog cirka 2 timer længere og står op kl. 08.30, i stedet for 06.30, men det fungerer rigtig fint. Jeg har nemligt læst, at faste sengetider er rigtig godt for ens søvnrytme. Derudover drikker jeg baldrian-rod te, som virker beroligende. Jeg drikker det en halv time før sengetid.
  5. Jeg mediterer hver morgen og er igang med en “Håndtering af angst”-pakke på Headspace.
  6. Jeg har droppet mine To-Do-lister og sætter ingen krav til mig selv. Jeg passer selvfølgelig mit arbejde, men min fritid tager jeg helt roligt; jeg gør hvad jeg har lyst til og presser ikke mig selv –  hvilket også er årsag til, at jeg ikke har været så aktiv, hverken herinde eller på min Instagram.

Hvis du ligesom jeg, er igang med at komme dig over en hektisk periode – eller står midt i en, så sender jeg dig jordens største knus og en masse kærlighed. Husk, at du aldrig er alene.

A

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Tre spirituelle elementer du let kan inddrage i din hverdag